25 Aralık 2012 Salı

CM 01-02 : Veteranlar Savaşı...

Bugün gelin gündemdeki futbolu değil de hatıralardan bir demet yapalım ve çoğu futbolseverin henüz genç yaşlarda tanışmış olduğu efsane bir futbol oyunundan söz edelim...

Evet herşey 2001'in Kasım ayında başladı... O sıralar Edirne'de üniversite eğitimine devam ettiğim yıllarda bir internet kafede tanışmıştım o renkli oyunla... Heyecanla monitörüne baktığım kişiyi tanımıyordum ama oynadığı oyun fazlasıyla dikkatimi çekmişti. Evet adam resmen Galatasaray'ın teknik direktürü gibi davranıyor, oyuncu alıp, oyuncu satıyordu. Her maça değişik taktikler yapıyor, kaybedince çok sinirleniyordu. Bu oyun şüphesiz beni çok etkilemişti. Oyunun adını sordum heyecanlı bir ses tonuyla. "Championship Manager 01-02" dedi...


O günden sonra oyunu baya bir hatmedip, hangi oyuncuların gelecekte parladığını, oyun stratejilerini öğrenip, tatbik edip farklı takımlarla sayısız kupa kazandım. Nihayetinde oyunu İstanbul'da oturduğum yerdeki internet kafeye getirdim. İlk başlarda tabiiki insanlar tuhaf gözle karşıladılar ama sonrasında 1-2-3 kişi derken onlarca kişiye oyunu tanıtıp, iyi birer teknik direktör yaptım hepsini :)




İşin en ilginç ve dikkat çekici noktası ise, oyunu yapan kişilerin çok çok mükemmel bir şekilde futbolcu izleyip muhteşem öngörüş yetenekleriyle geleceğin yıldız oyuncu adaylarını ortaya çıkarmaları oldu. Ha, patlamaya yapamayıp elde patlayan yıldız adayları da olmadı mı, tabiiki oldu : Aghahowa, Tsigalko, Okoronkwo, Kerr vd... En basitinden şunu sorayım sizlere : Siz bundan 11 yıl önce Robben, Terry, Tevez, Mexes, J.Cole, Kallstrom, Aimar vd. gibi oyuncuların sadece bir kaç sezon sonra dünyanın en yetenekli futbolcuları arasında olacağını yada büyük kulüplere imza atacağını tahmin edebilir miydiniz?


Bundan tam 11 sene önce, geleceğin büyük yıldızları olacak yada büyük takımlara imza atacak yada 20'li yaşlarının başında fakat her daim adından söz ettirecek futbolcuların şimdilerde kariyerlerinin sonlarına yaklaştığını görüyoruz. Bende nacizane daha çok efsane oyun CM 2001'den tanıdığım - sevdiğim - hayran kaldığım ve hala aktif futbol yaşantılarına devam eden büyük futbolcuları sıraladım. Toplamda 22 oyuncu seçtim ve bununla beraber 2 takım oluşturdum. Seçimlerimi yaparken aktif profilleriyle beraber Avrupa'da futbol hayatlarına devam etme kıstaslarını ekledim. Açıkçası 22 oyuncuyu seçerken fazlasıyla zorlandım ve ortaya böyle bir tablo çıktı. Tabiiki herkesin seçimleri farklılık gösterebilir. Fakat bu veteran kadroyu hangi lige koyarsan koy, sanki şampiyonluğa oynar gibi görünüyor :)


AS KADROM : 2000'li yılların efsane taktiği 4-4-2 ile mücadele edeceğiz...




Buffon 34 - Juventus                         

Carragher 34 - Liverpool
Ferdinand 34 - M.Unıted
Puyol 34 - Barcelona
Zanetti 39 - İnter

Gigs 39 - M.Unıted

Pirlo 33 - Juventus
Van Bommel 35 - PSV
Totti 36 - Roma

Milito 33 - İnter

Klose 34 - Lazio


YEDEK KADROM : Efsane hoca Capello'nun 4-4-2'si kolay kolay bozulmaz :)




Abbiati 35 - Milan                            

Yepes 36 - Milan
Samuel 34 - İnter
Gallas 35 - Tottenham
Neville 35 - Everton

Scholes 38 - M.Unıted

Lampard 34 - Chelsea
Ambrosini 35 - Milan
Aimar 33 - Benfica

Pizarro 34 - B.Münih

Toni 35 - Fiorentina



CM 01-02'de etkileyici bir kariyer hikayesi okumak için mutlaka ziyaret edin. Geniş fotoğraf albümü ile bir yıllık CM hikayesi... goo.gl/UzHW8R


twitter.com/serdarsozkesen

9 yorum:

  1. O 'internet kaf'de gördüğüm ve oynamaya başladığım günü hatırlıyorum da.. Hiçbir oyunu bu kadar sevmemiştim.

    Hatta bir anekdot da ben vereyim: Galatasaray ile başladım, 3. sezonumda iyi bir ivme yakalamıştım ve Arsenal'in 'efsane' kadrosu ile CL yarı finalinde deplasmanda 4-4 berabere kalıp finale yükseldim. Her zamanki gibi rakip AS Rome'ydi. Onu da 1-1'in devamında penaltılarda geçmiştim. Ben dahil kimse inanamamıştı, muazzam bir başarıydı.

    Ha, bu arada (oynamasa da) Jens Jeremies'i unutmuşsun reyiz, görürse ağlar, üzülür. Demedi, deme.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jeremies'i unutur muyum Gökhan :) Ama kıstasım yazıda da belirttiğim gibi şuydu: CM 01'de olup da hala aktif futbol yaşantılarına devam eden veteranlar :) Zaten dikkat ettiysen altta Bayern'in 2004 yılından bir maçını paylaştım ve orada Jeremies var. Kadro da fena değil ha :))

      Sil
    2. En tehlikeli forvetler Crespo, Montella, (ilk senelerde) Batistuta, Vieri, İnzaghi bence. Ve oyunda Roma'yı deplasmanda yenmek müthiş başarı fakat takım yenilmiyor.

      Sil
    3. Serdar bilir Lecce ile romayı deplasmanda yenmişliğim vardı :)

      Yavuz

      Sil
    4. Kesin Roma'yı 9 kişi bırakmışsındır, yoksa yenemezsin :)

      Sil
  2. hala o eski tadını almaya uğraştığım ama bir türlü istediğime ulaşamadığım oyun. Cm 01-02 keşke yeniden çıksa da yeniden oynasam. Tek gecede şampiyonluk kazandığım sabahlara kadar uyumadan bilgisayar başına hapseden tek oyun bu heralde:)
    Teşekkürler yazı için:)

    YanıtlaSil
  3. Enes Biga... Dediğin gibi tek gecede alınan şampiyonluklar... Ya da gece yatarken sabah hangi futbolcuları alıp satıcam düşünceleriyle uyumak :)

    YanıtlaSil
  4. Efsane bir oyundu ve Efsane futbolcular vardı sanırım..Sokakta top oynarken isimlerini söyledğimiz yıldızları yönetmek çok farklı duygular yüklemişti oyuna ve de ah o maç kazanınca gerçekleşen sevinçlerim,kaybedince çıldırışlarım nostalji yaşadım cidden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularınızı zamanında yüzlerce hatta binlerce genç aynı anda yaşadı inanın ve bu oyun asla unutulmayacak, unutturmayacağız :))

      Sil

SON 1 AYDA EN ÇOK OKUNANLAR