Kabul etmeliyiz ki futbol demek, aynı zamanda para demek ve endüstriyel pazarın en önemli ticari meyvesi de futbol. Tam da bu noktada sponsor işi çok önemli bir ihtiyaç. Onların sayelerinde spor, özellikle futbol ayakta duruyor desek hiçte yanılmış olmayız. Sponsorların zaman zaman yapılan transferlerde, inşa edilen stadyumlarda ve daha birçok önemli alanda kulüplere yardım ettiklerini biliyoruz.
A Milli Takımların, yerel futbol kulüplerine nazaran sponsorlara daha fazla ihtiyaç duydukları gerçeği ile büyük markalar, dünya genelinde sponsorluk anlaşmaları ile çeşitli yayılmalar ve farklılıklar göstermiş. Aşağıdaki fotoğraflarda tüm dünyadaki ülkelerin - kıta bazlı - Milli takımlarının hangi sponsor firmalarla anlaştıklarını göreceğiz. En başta Adidas, Nike, Puma olmak üzere tüm dağılımlar harita üzerinde.
Sponsorluk demişken, Almanya Milli Takımı ile beraber uzun yıllardır Bayern Münih'in de sponsorluğunu Adidas yapıyor biliyorsunuz. 2013'te Bayern, Dortmund'dan Götze ile anlaşmış ve imza töreni düzenleyecekti. İmza törenine Nike marka bir beyaz t-shirtle çıkan Götze, Adidas ile Bayern'in arasını oldukça açmış, sonrasında olay tatlıya bağlanmıştı ama Götze'nin düşüncesizliği uzun yıllar unutulmayacak cinstendi...
Adidas sanki ağırlıkta.
YanıtlaSilAdidas kesinlikle daha fazla ve daha popüler. ÖZellikle Afrika'da oldukça geniş bir pazarı var.
SilYazı için teşekkürler, Adidas'ın her zaman ön planda olduğunu ve Nike'dan çok daha iyi ürünler ürettiğini düşünüyorum.
YanıtlaSilYorumunuz için ben teşekkür ederim. Spor markalaşmasında Adidas bence de Nike'dan bir adım önde kesinlikle...
Siladidas ı tek geçerim ama türkiye de malesef çok pahalı alamıyoruz. çakma adidas sayılır mı :))
YanıtlaSil